Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj pohonných jednotek vozů Grand Prix
Kratochvíl, Petr ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje vývoji pohonných ústrojí vozů Grand Prix v meziválečném období. Celá práce je rozdělena dle historických mezníků, které se týkají hlavně změn pravidel pro konstrukci závodních vozů. Je zde uvedeno mnoho příkladů pohonů závodních vozů a jejich postupného vývoje.
Galerie Velké ceny města Brna
Sikora, Zbigniew ; Boleslavská, Yvona (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Hlavním cílem této diplomové práce bylo navázat na urbanistickou studií provedenou v rámci předchozího modulového ateliéru a vypracovat architektonickou studii objektu Galerie Velké ceny města Brna. Návrh byl podřízen potřebám obnovit zašlou slávu ikonického okruhu, poskytnout novou náplň nedostatečně využitému areálu a vytvořit důstojné a reprezentativní místo pro prezentaci bohaté historie českého a československého motorsportu. Výsledkem je studie objektu, který tyto potřeby naplňuje a zároveň respektuje historické a morfologické hodnoty místa. Objekt vytváří ve svém bezprostředním okolí nové tematické lákadlo a vytváří potenciál pro další rozvoj přilehlého automobilového a motocyklového okruhu.
Grand Prix České Republiky
Valeský, Tomáš ; Rosa, Martin (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Propojení interiéru s exteriérem. Aerodynamický tvar.
Hnací ústrojí závodních vozů kategorie Grand Prix v době před II. světovou válkou
Vydra, Jan ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá hnacími ústrojími závodních vozů třídy Grand Prix v době před . světovou válkou. Jsou zde rozebírány různé koncepce hnacích ústrojí zajímavých či úspěšných závodních vozů a to vše je zasazené do kontextu soudobé formule.
Historický přehled vývoje podvozků a motorů formule 1
Hrudík, Jan ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakaláská práce se zabývá pehledem hlavních milník v oblasti vývoje konstrukce závodního vozu. Pozornost je vnována vozm formule 1, které jezdí v závodech od roku 1950. Ped samotným popisem technických ešení vozu formule 1 je zaazena ást, která strun osvtluje postupné smování k formuli 1. V následující kapitole jsou v pehledné tabulce zpracovány technické omezení a pedpisy pro konstrukci voz Velkých cen. Tabulka je uspoádaná vzestupn podle jednotlivých let. Další ást se vnuje aktuální sezón 2008 svtového šampionátu. Je zde uveden výtah z technických regulí a také pehled všech tým, jezdc a voz v této sezón. Jeden z tým je v samostatné ásti popsán podrobnji vetn nkolika obrázk. Poslední oddíl má za cíl doplnit historii vývoje o konstrukní zvláštnosti a experimenty.
Technika závodních vozů v období světových válek
Ducheček, Martin ; Vančura, Jan (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje vývoj a techniku historických závodních vozů převážně meziválečného období a jejich vliv na osobní automobily. Stručně jsou nastíněny pravidla a podmínky závodů, historicky první významný závod a počátky Grand Prix. Cílem práce je přiblížit významný technický pokrok a inovace této doby, které ovlivnily konstrukce vozů na dlouhá desetiletí, přičemž se řada z nich využívá dodnes.
Galerie Velké ceny města Brna
Ježková, Tereza ; Boleslavská, Yvona (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Cílem práce je navázat na urbanistickou studii provedenou v rámci předchozího modulového ateliéru a vypracovat architektonickou studii objektu Galerie Velké ceny města Brna, který by se mohl stát nový impulzem pro rozvoj areálu. Koncept návrhu spočívá v obnovení zašlé slávy ikonického okruhu, nalezení nové náplně nedostatečně využitému areálu a vytvoření důstojného a reprezentativního místa pro prezentaci bohaté historie českého a československého motorsportu.
"Když přežít bylo vítězstvím". Příspěvek k historii fenoménu Formule 1 v letech 1970-1994
Fendrychová, Michaela ; Koura, Jan (vedoucí práce) ; Kovář, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje v českém prostředí prozatím opomíjeným dějinám sportu, konkrétně specifickému sportovnímu odvětví - závodům F1. Práce se soustředí na léta 1970-1994, neboť toto období ohraničují dva důležité mezníky v historii závodů F1, a to zisk titulu mistra světa in memoriam Jochenem Rindtem v roce 1970 a smrt Ayrtona Senny ve Velké ceně San Marina v Imole 1994. Práce bude hledat odpověď na otázky, proč tento sport získal ve zkoumaném období vzrůstající popularitu, jaký měla F1 společenský a ekonomický význam, jak pomohla dalšímu technologickému vývoji v oblasti automobilismu, proč se začala profesionalizovat, z jakých důvodů a do kterých států se začaly závody rozšiřovat. Opomenuti nebudou ani jednotliví mistři světa, zejména Niki Lauda, James Hunt, Alain Prost a Ayrton Senna, a další významné osobnosti, na jejichž osudech budou dějiny F1 ve zkoumaném období také sledovány.
"Když přežít bylo vítězstvím". Příspěvek k historii fenoménu Formule 1 v letech 1970-1994
Fendrychová, Michaela ; Koura, Jan (vedoucí práce) ; Kovář, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje v českém prostředí prozatím opomíjeným dějinám sportu, konkrétně specifickému sportovnímu odvětví - závodům F1. Práce se soustředí na léta 1970-1994, neboť toto období ohraničují dva důležité mezníky v historii závodů F1, a to zisk titulu mistra světa in memoriam Jochenem Rindtem v roce 1970 a smrt Ayrtona Senny ve Velké ceně San Marina v Imole 1994. Práce bude hledat odpověď na otázky, proč tento sport získal ve zkoumaném období vzrůstající popularitu, jaký měla F1 společenský a ekonomický význam, jak pomohla dalšímu technologickému vývoji v oblasti automobilismu, proč se začala profesionalizovat, z jakých důvodů a do kterých států se začaly závody rozšiřovat. Opomenuti nebudou ani jednotliví mistři světa, zejména Niki Lauda, James Hunt, Alain Prost a Ayrton Senna, a další významné osobnosti, na jejichž osudech budou dějiny F1 ve zkoumaném období také sledovány.
Formule 1 jako sportovní a společenský fenomén v 50. a 60. letech 20. století
Fendrychová, Michaela ; Kovář, Martin (vedoucí práce) ; Soukup, Jaromír (oponent)
Bakalářská práce je věnována analýze závodů formule 1 jako sportovního a společenského fenoménu v padesátých a šedesátých letech 20. století. V úvodu se autorka zaměřila na rekapitulaci počátků automobilových závodů od roku 1894. Hlavní část práce se týká světového šampionátu v padesátých a šedesátých letech. Autorka analyzovala jednotlivé ročníky šampionátu, přičemž se soustředila na kariéru nejlepších jezdců-mistrů světa (například Guiseppeho Fariny, Juana Manuela Fangia, Alberta Ascariho atd.) i těch, kteří na mistrovský titul nedosáhli (například Stirlinga Mosse) nebo Jochena Rindta (který titul sice získal in memoriam, ale až v roce 1970, tudíž ne ve sledovaném období). Následuje analýza fungování nejvýznamnějších týmů (Alfa Romeo, Ferrari, Maserati, Mercedes, Lotus a McLaren).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.